Takaisin etusivulle

Verkkosivun suunnittelupalvelu - Lue lisää ja tutustu

Täältä löydät palvelusisällön ja tietoa verkkosivujen suunnittelupalvelustani. Se on ensimmäinen (ja tärkein) vaihe verkkosivujen luomiseen.

1. Verkkosivun visuaalinen suunnittelu

Kysymykset jotka ratkaisen puolestasi:

Minkä näköinen verkkosivu edustaa yritystäsi parhaiten?
Mitä graafisia elementtejä sivulla käytetään?
Mitkä visuaalit tukee asiakkaan ostopolkua?
Mitkä kuvat sopii parhaiten sivun teemaan?
Typograafinen suunnittelu
Siivoojan verkkosivut

Siivoojan verkkosivut

Visuaalisessa verkkosivujen suunnittelussa kuvat ovat tärkeässä osassa. Yleensä aloitan A) sisältö ja kuvat ensiksi, B) graafinen kokonaisuus elementteihin sivulle C) yksityiskohdat kuten välitykset, marginit ja visuaalinen hierarkia esimerkiksi typografialle.

Tärkeintä hyvän kokonaisuuden luomisessa on toimia oikella tasolla yksityiskohtia suunnittelun jokaisessa vaiheessa. Prosessi menee abstraktimmasta pikkuhiljaa konkreettisempaan, jotta voidaan tehdä tärkeimpiin konsepteihin muutoksia sulavasti.

Yleensä räätälöin oman teeman joka verkkosivulle, nimenomaan sisällön ympärille. Valmisteemojen heikkous on se lähtökohta että sisällön on mahduttava niihin raameihin. Yleensä silloin joko layout kärsii tai sisältö kärsii.

Työnäytteitä

Poimittuja suunnittelujani

Poimittuja suunnittelujani

Sukeltajan verkkosivu

Sukeltajan verkkosivu

Ikkunanpesijän verkkosivut

Ikkunanpesijän verkkosivut

2. Käyttäjäkokemuksen (UX) suunnittelu

Kysymykset jotka ratkaisen puolestasi:

Millainen rakenne tukee parhaiten käyttäjäkokemusta?
Miten minimoida välittömät poistumiset sivulta?
Miten maksimoida asiakkaan sitoutuminen?
Sivun tekninen optimointi
Saavutettavuuden suunnittelu
Analytiikka ja parantelu
Visuaalinen hierarkia ja kontrastit

Tilannekuvia

Paljon kuolleita klikkauksia: joku elementti joko näyttää klikattavalta, tai asiakas haluaisi sen olevan.

Paljon kuolleita klikkauksia: joku elementti joko näyttää klikattavalta, tai asiakas haluaisi sen olevan.

Tekninen nopeus ei huono, muttei hyväkään. Etenkin LCP ja INP parannettavaa.

Tekninen nopeus ei huono, muttei hyväkään. Etenkin LCP ja INP parannettavaa.

Tuotetiedot on kovassa käytössä. Mitä sanoisit, laitetaanko se ystävällisesti oletuksena avatuksi ilman klikkaamista?

Tuotetiedot on kovassa käytössä. Mitä sanoisit, laitetaanko se ystävällisesti oletuksena avatuksi ilman klikkaamista?

3. Rakenteellinen suunnittelu (hakukoneoptimointi, käyttäjät)

Kysymykset jotka ratkaisen puolestasi:

Mitä sivuja halutaan esittää?
Mitä osioita sivulle tulee?
Mitä osioilla tulee käydä ilmi?
Miten hakukone huomioidaan rakenteessa?
Miten eri osiot kytkeytyvät toisiinsa?
Ylänavigaation palvelurakenne tulee olla selkeästi jaoteltuna, yrityksen tavoitteet huomioiden.

Ylänavigaation palvelurakenne tulee olla selkeästi jaoteltuna, yrityksen tavoitteet huomioiden.

Rakenne ryhmitellään loogisesti eri kategorioihin, huomioiden mahdolliset tulevaisuuden muutosten ongelmat.

Rakenne ryhmitellään loogisesti eri kategorioihin, huomioiden mahdolliset tulevaisuuden muutosten ongelmat.

Pitkin verkkosivua, asiakkaan täytyy olla korkeintaan parin napin painalluksesta tavoitteestaan.

Pitkin verkkosivua, asiakkaan täytyy olla korkeintaan parin napin painalluksesta tavoitteestaan.

4. Responsiivinen suunnittelu

Kysymykset jotka ratkaisen puolestasi:

Pöytäkoneet
Läppärit
Puhelimet
Tabletit
Muut
Mobiililla on hyvä huomioida, ettei aiheuta jäätävän pitkää skrollausta, vaan pitää osiot kompaktina.

Mobiililla on hyvä huomioida, ettei aiheuta jäätävän pitkää skrollausta, vaan pitää osiot kompaktina.

Kuvat ja videot täytyy keskittää tai luoda toinen versio niin että ne toimii mobiilillakin.

Kuvat ja videot täytyy keskittää tai luoda toinen versio niin että ne toimii mobiilillakin.

Asetelmat niin ikään täytyy tehdä mobiilille sopivaksi.

Asetelmat niin ikään täytyy tehdä mobiilille sopivaksi.

Ota yhteyttä

Kysy lisää

Haluatko lisätietoja tästä palvelusta? Ota yhteyttä, niin keskustellaan tarpeistasi.

Ota yhteyttä