7 painavaa syytä miksi asiakas karkaa sivultasi ostamatta - ja miten korjata se
Niko
16. syyskuuta 2024
Moi! Tässä 7 yleisintä syytä miksi asiakas karkaa sivultasi ostamatta.
Ostaisitko sivulta jos et saa vastausta seuraaviin kysymyksiin?
1. Et tiedä, mitä se tekee.
2. Tiedät, mitä se tekee, mutta et tiedä, miksi tarvitsisit sen.
3. Et ole vakuuttunut, että se tekee, mitä sen väitetään tekevän.
4. Et tiedä, sopiiko se sinun yhteensopivuutta vaativaan asiaan, kuten teknologiaan tai ulkoasuun.
5. Mielestäsi se on liian kallis.
6. Et luota yritykseen. Et ole koskaan kuullut siitä aiemmin.
7. Aiot "miettiä" asiaa.
Ja tässä miten korjata nämä kohta kohdalta:
1. Jos vierailijat eivät tiedä mitä se tekee, selitä mitä se tekee.
2. Jos vierailijat tietävät mitä se tekee, mutta eivät tiedä miksi he tarvitsisivat sen, selitä hyödyt.
3. Jos vierailijat eivät ole vakuuttuneita että se tekee mitä sen väitetään tekevän, lisää todisteita.
4. Jos vierailijat eivät tiedä onko se yhteensopiva, selitä yhteensopivuuden yksityiskohdat.
5. Jos vierailijat pitävät sitä liian kalliina, perustele hinta.
6. Jos vierailijat eivät luota yritykseesi, näytä todisteita yrityksen luotettavuudesta.
7. Jos vierailijat aikovat "miettiä" asiaa, anna syitä toimia nopeasti.
Konversio-optimoinnin kulmakivi on ratkaista mahdollisimman monta vastaväitettä mitä asiakkaan mieleen voi tulla, joten suosittelen käymään näistä jokaisen huolella läpi, sekä ottamaan kynän käteesi ja kirjoittamaan kaikki vastaväitteet mitä asiakkaallasi voisi tulla mieleen.
Vielä parempi on tehdä kenttätyötä, ja kysyä oikeilta potentiaalisilta asiakkailta mitä sivuiltasi puuttuu, mikä siinä mättää ja mikä saa heidät miettimään kahdesti ostoksen tekoa. Muista suhtautua varauksellisesti "turvallisten" tuttujen palautteeseen, koska he ovat ystäviäsi ja haluavat todennäköisesti antaa palautetta silkkihansikkain. 🙂
- Niko